כל מה שצריך לדעת על שירות מענה טלפוני

שירות מענה טלפוני נועד על מנת שיהיה ללקוחות למי לפנות בכל מקרה של בעיה, תקלה או שאלה. ברוב המקרים, מוקד מן הסוג הזה מופעל במטרה לשמר לקוחות קיימים. למעשה, נקודת ההנחה של בעלי עסקים וחברות היא שבעזרת המוקד ניתן לשמור על הלקוחות מרוצים וכך להפוך אותם לשגרירים של המוצר או השירות. מעבר לכך, המטרה של מתן עדיפות לשירות מענה טלפוני על פני ממוחשב היא ליצור רושם ראשוני חיובי.

מלבד שימור לקוחות קיימים בעזרת השירות, ניתן להשתמש בו גם בשביל לגייס לקוחות חדשים. זה למשל מה שקורה כאשר אנשים יוצרים קשר עם המוקד הטלפוני במטרה לקבל פרטים על המוצר או השירות, אך לאחר מכן הופכים ללקוחות בעקבות התשובות של נציגי החברה או העסק. גם אם לא מבצעים את גיוס הלקוחות באופן מיידי, הפעלת שירות מענה טלפוני היא דרך טובה לאסוף עליהם פרטים ואולי לפנות אליהם בצורה יזומה בעתיד.

כמה עולה להקים ולהפעיל שירות מענה טלפוני?

הקמת מוקד שהמטרה שלו היא לספק שירות מענה טלפוני ללקוחות הקיימים והחדשים כרוכה בהוצאה כספית לא מבוטלת. את רוב המשאבים צריך להשקיע בגיוס והכשרת כוח אדם, בהשכרת ציוד, בתשלומי חשבונות על ארנונה ושירותי תקשורת וכן הלאה. לחילופין, אפשר לבחור מלכתחילה לנצל את היתרונות של שירות מענה טלפוני בשיטה של מיקור חוץ.

מיקור חוץ היא דרך מעולה להתאים את השירות של מענה טלפוני לצרכים של כל עסק בנפרד. בזכות מיקור חוץ, בעלי עסקים מחליטים מראש כמה הם רוצים לשלם ומה תהיה רמת הזמינות הרלוונטית עבורם ועבור הלקוחות שלהם. מטבע הדברים, התשלום על שירות מענה טלפוני גם נחשב להוצאה מוכרת.