ניהול מצבי חירום

מתי נזדקק לניהול מצבי חירום?

העניין החשוב ביותר בניהול מצבי חירום הוא ההבנה שאנו לא זקוקים לניהול הנכון רק בשעת המשבר או בזמן מצב החירום, אלא הרבה לפני כן. התמודדות נכונה עם מצבי חירום מתחילה הרבה לפני שהם מתרחשים. קל לחשוב על זה ברמה הלאומית. הרי מופרך לחשוב שלמדינת ישראל אין תכנית להתמודדות עם רעידות אדמה, על אף שבכל שנות קיומה של המדינה טרם אירעה רעידת אדמה קטלנית. למרות זאת, אנו מתרגלים בבתי הספר תרחישים של רעידות אדמה וישנם תקני בנייה עבור כל בניין שנבנה במדינת ישראל על מנת שיוכל לעמוד ברעידת אדמה.

גם עסק פרטי זקוק לניהול מצבי חירום

מה שנכון ברמה הלאומית, נכון גם ברמה הפרטית. כל בעל עסק יודע שישנם אירועים שעלולים לזעזע את העסק שלו, הן ברמה הפיזית והן ברמה הפיננסית. זו יכולה להיות תאונה קטלנית, ירידה לטמיון של פרויקט הדגל של החברה או סכנה לאחד מהיעדים האסטרטגיים של החברה. מסיבה זו, יש להיערך מראש לכל מצב חירום, כך שבעת התרחשותו ידע כל עובד וכל מנהל בחברה בדיוק מה עליו לעשות על מנת למזער נזקים עתידיים. בכדי להיערך ברמה הראויה יש לשכור אנשי מקצוע המתמחים בניהול מצבי חירום על מנת שייעצו לעסק הספציפי כיצד להיערך לכל מצב שעלול לקרות.

ניהול מצבי חירום1.jpeg

היערכות מוקדמת היא המפתח

כפי שציינו, היערכות מוקדמת היא המפתח לניהול מצבי חירום בצורה הנכונה. היערכות זו כוללת מיפוי נזקים אפשריים של החברה, הערכת סיכונים, וקביעת נהלים ותכניות פעולה מפורטות עבור כל אחד ממצבי החירום שהוגדרו. על מנת לעשות זאת כראוי, איש המקצוע המייעץ צריך להבין בדיוק את סביבת העבודה ואת צורת העבודה הפיננסית של אותו עסק ששכר את שירותיו.