התפקיד של שירות מענה אנושי

שירות מענה אנושי הוא כלי שמסייע לבעלי עסקים לשמור על קשר עם הלקוחות. השמירה על קשר יכולה להיות מבוססת באמצעות לקוחות שיוזמים פניה אל המוקד, או לחילופין בעזרת הוצאת שיחות מהצד של העובדים אל הלקוחות הקיימים או הלקוחות החדשים והפוטנציאליים. בנוסף, מטרת המענה האנושי היא להבטיח יחס אישי בין המוען והנמען וכך לשפר את תהליך התקשורת כולו בין הצדדים המעורבים.

מבחינה מסחרית ושיווקית, התפקיד של שירות מענה אנושי הוא לשפר את רמת שביעות הרצון של הלקוח. כאשר לקוחות יוצרים קשר טלפוני ומקבלים מענה אנושי, הם יכולים לשמוע תשובות מיידיות לכל שאלה שיש להם. גם אם התשובה שהלקוחות מקבלים לא עולה בקנה אחד עם הציפיות שלהם או לא מספקת אותם, עצם העובדה שיש מענה אנושי היא זו שמעניקה להם את התחושה הטובה.

מבחינת העסק עצמו, שירות מענה אנושי יכול להיות דרך טובה לגייס לקוחות חדשים ולשמר לקוחות קיימים. המענה האנושי מגדיל את הסיכוי לכך שעובדי החברה ייתנו מענה להתנגדויות נפוצות וכך יגדילו את היקף הפעילות. מהבחינה הזו, שירות מענה אנושי הוא כלי שיווקי ומסחרי לכל דבר ועניין.

כך מפעילים שירות מענה אנושי

הבעיה היא שלא כל בעלי העסקים יכולים להרשות לעצמם לגייס עובדים על מנת להפעיל שירות מענה אנושי. מטבע הדברים, זהו שירות שנפוץ יותר בחברות גדולות או בארגונים בינלאומיים והוא פחות שכיח אצל בעלי עסקים קטנים או בקרב עצמאיים.

הפתרון לבעיה המתוארת היא להשתמש בשירות חיצוני של מענה אנושי. כאן מה שעושים זה לשלם סכום כסף מסוים מדי חודש, ובתמורה לקבל שירות מענה אנושי מטעם החברה או הארגון. בטווח הארוך, זה מסייע לכל הצדדים.